Utolsó kommentek

  • Katalin Halápiné Kálmán: világos , (2015.01.23. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Móricz VK Gábor: Pereld be őket szerzői jogvédelem megsértése címén (2015.01.22. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Imposztorék: Kedves Frony, én is szakmabeli vagyok és ugyanez... (2014.09.17. 20:00) Leépítve...
  • Frony: Kedves János! Én nem vagyok "szakmabeli" - de a ... (2014.09.16. 21:44) Leépítve...
  • - duplagondol: Túl sok kérdés talán nem is merül fel olvasás ut... (2014.09.14. 10:21) Leépítve...
  • Utolsó 20

Témák

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Képgalériáim

Tag feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Nem feledhető tábornokok

2014.10.05. 23:28 | szj. | Szólj hozzá!

Soha nem feledhetjük az ARADON kivégzett tábornokainkat:

Lőpor és golyó általi halállal halt (reggel fél hatkor):

1. Lázár Vilmos, főtiszt (ezredes)
2. Gróf Dessewffy Arisztid, tábornok
3. Kiss Ernő, tábornok
4. Schweidel József, tábornok,

Kötél általi halállal halt (reggel hat óra után):

5. Lovag Pöltenberg Ernő, tábornok
6. Török Ignác, tábornok
7. Láhner György, tábornok
8. Knezich Károly, tábornok
9. Nagysándor József, tábornok
10. Gróf Leiningen-Westerburg Károly, tábornok
11. Aulich Lajos, tábornok
12. Damjanich János, tábornok
13. Gróf Vécsey Károly, tábornok.

arad_12.jpg

Hozzátartozóiktól, leszármazottaiktól, Magyarországtól kért-e bocsánatot valaha is valaki a fejlett Európából? Knézich Károly mondta kivégzése előtt, hogy "Milyen különös, hogy Haynau bíró is keresztény és én is az vagyok..." A keresztény Európa és különösen az osztrákok valaha is tettek egy gesztust felénk az 1849-ben tomboló gyilkos bosszú miatt? Sajnos úgy tűnik a magyarba mindig bele lehet rúgni. Adtunk már eleget, vért, életet, földet, mégis csak hajbókolást várnak tőlünk több száz éve immár. Most már egy "bocsánat" - kezdésként - megjárna...

Wikipédia nyomán: A kivégzést követően elrettentésül az elítéltek holttetemét közszemlére tették ki. Október 6-án este az agyonlőtt tábornokokat a sáncárokban, a felakasztott vértanúkat pedig a vesztőhelyen temették el. Mivel a kivégzettek ruhái a hóhért illették, ezért a felakasztottak testét levetkőztetve a bitófa tövébe helyezték, majd melléjük döntötték a bitófák oszlopait. ... 1849 augusztusa és 1850 februárja között Aradon még további három honvédtisztet végeztek ki: 1849. augusztus 22-én Ormai Norbert honvéd ezredest, a honvéd vadászezredek parancsnokát – őt szokás az első aradi vértanúnak is nevezni –, 1849. október 25-én Kazinczy Lajos honvéd ezredest, Kazinczy Ferenc fiát – őt szokás a tizenötödik aradi vértanúnak nevezni[8] – és 1850. február 19-én Ludwig Hauk alezredest, Bem tábornok hadsegédét. Lenkey János honvéd vezérőrnagy szintén az aradi várbörtönben halt meg, őt azért nem végezték ki, mert a börtönben megtébolyodott.

A bejegyzés trackback címe:

https://szijarto.blog.hu/api/trackback/id/tr626762749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása