Utolsó kommentek

  • Katalin Halápiné Kálmán: világos , (2015.01.23. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Móricz VK Gábor: Pereld be őket szerzői jogvédelem megsértése címén (2015.01.22. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Imposztorék: Kedves Frony, én is szakmabeli vagyok és ugyanez... (2014.09.17. 20:00) Leépítve...
  • Frony: Kedves János! Én nem vagyok "szakmabeli" - de a ... (2014.09.16. 21:44) Leépítve...
  • - duplagondol: Túl sok kérdés talán nem is merül fel olvasás ut... (2014.09.14. 10:21) Leépítve...
  • Utolsó 20

Témák

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Képgalériáim

Tag feed

  • Lángoló Gitárok: Mindegyikünk abban hitt, tudunk valami jót csinálni közösen - Interjú Beck Zolival és Kispál Andrással
  • Lángoló Gitárok: Hivatalos Ibanez-előadó lett Kékkői Zalán
  • Lángoló Gitárok: Myrkur és Jo Quail csütörtökön a Dürer Kertben
  • Lángoló Gitárok: Az erő az egységben lakik - Delinquent Habits-interjú
  • Lángoló Gitárok: A Mikulás titkos élete - The Joystix klippremier
  • Tékozló Homár: Hiába állítja az Euronics, nem én mondtam le a rendelést!
  • Lángoló Gitárok: Megjelent Márton András szólóalbuma, a Szívgárda
  • KönyvesBlog: 2018 legemlékezetesebb interjúi – 1. rész
  • Lángoló Gitárok: "Köszönjük a technikai igényeinket!" - Teljes koncertfelvétel az Akelától
  • KönyvesBlog: A lány, akit családja elszakított a valódi világtól
  • KönyvesBlog: Könyvesblokk: Obama, Isaacson, Koltai

Vasut leépülőben

2007.11.16. 12:06 | szj. | Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés vasút

Sztrájkoló vasutasok, leépülő vasút, évről évre csökkenő utasforgalom, elapadó teherszállítás, már megszüntetett  és leépítés előtt álló mellékvonalak. Az állami tulajdonban lévő MÁV Zrt hatalmas gondokkal küzd országosan, de a "jóból" térségünk is kapott már több alkalommal, elég ha  az elmúlt évek létszám- és egyéb funkcionális leépítéseire gondolunk. Úgy tűnik, mintha az egykor  virágzó vasút a végnapjait élné.     Pedig érdemes lenne azon elgondolkodni, hogy mit is nyerhetne az ország egy átfogó vasúti fejlesztéssel.   Persze nem a dollármilliárdokból megépíthető 400 kilóméteres sebességgel robogó mágnesvasútra gondolok - bár kétségtelenül ez a jövő - hanem az elérhető technológia  korszerűsítésére, fejlesztésére.  Fontos lenne a  nagyobb távolságok közötti közúti teherforgalmat - vagy egy részét - ismét a sínekre terelni, és talán   modern  kocsikkal a személyforgalomban is  lehetne előbbre lépni.    Ha   egy rendszer -  jelen esetben az ország  - részeként vizsgáljuk a vasutat,  már nem  biztos, hogy igaz a veszteségességre vonatkozó vélekedés. Ugyanis  országos szinten azt is egyfajta bevételként kezelhetjük, ha kevesebbet és ritkábban kell költeni a közutak karbantartására, felújítására.  Továbbá  kevesebb baleset történne az utakon,  és  talán  csökkenne a levegőbe kerülő  szén-monoxid mennyisége is.  Ennek eléréséhez persze először  szándék szükségeltetik,  aztán ha ez megvan, akkor lehet(ne)  a minőségre koncentrálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://szijarto.blog.hu/api/trackback/id/tr17231011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.