Utolsó kommentek

  • Katalin Halápiné Kálmán: világos , (2015.01.23. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Móricz VK Gábor: Pereld be őket szerzői jogvédelem megsértése címén (2015.01.22. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Imposztorék: Kedves Frony, én is szakmabeli vagyok és ugyanez... (2014.09.17. 20:00) Leépítve...
  • Frony: Kedves János! Én nem vagyok "szakmabeli" - de a ... (2014.09.16. 21:44) Leépítve...
  • - duplagondol: Túl sok kérdés talán nem is merül fel olvasás ut... (2014.09.14. 10:21) Leépítve...
  • Utolsó 20

Témák

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Képgalériáim

Tag feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Ezredes, negyven év rendőri szolgálat után

2007.10.10. 10:36 | szj. | Szólj hozzá!

Címkék: rendőr ezredes tapolca józsef rendőrkapitány scher

Tapolca - Ezredessé léptette elő dr. Scher József tapolcai rendőrkapitányt a közelmúltban Takács Albert rendészeti miniszter. Közel negyven év rendőri szolgálat, tizennyolc év rendőrkapitányi munka áll az általában jó kedélyű rendőrtiszt háta mögött, aki több rangos kitüntetéssel, elismeréssel is büszkélkedhet.
- Tulajdonképpen egész életemben rendőr voltam. Nem is gondoltam más pályára és ma, közel négy évtizednyi szolgálat után sem bántam meg azt, hogy ezt a hivatást választottam – mondta néhány nappal ezelőtti beszélgetésünk alkalmával dr. Scher József.
- A volt tapolcai járásban születtem Szentjakabfán, majd Várpalotára jártam középiskolába, majd az érettségim után, 1968-ban szervezett az akkori Hadkiegészítési parancsnokság BM-tartalékos tisztképzést. Én a legelején, talán az első, vagy az elindítás utáni második évfolyamban jelentkeztem, ami így számomra együtt járt a sorkatonai szolgálat megkezdésével is. Egy év után Budapestre kerültem, 1970-ben pedig befejeztem a tisztképző iskolát, így még ebben az évben állományba is vettek. Rendőri munkámat Veszprémben kezdtem el, és ott is maradtam, kivéve azt a három esztendőt, amíg a fővárosban a rendőrtiszti főiskolára jártam. Aztán 1983-ban beiratkoztam az Állam- és jogtudományi egyetemre, majd annak befejezése után 1989-ben kerültem Tapolcára, mint kapitány. Azóta megszakítás nélkül itt vagyok.
Dr. Scher József megjegyezte, hogy korábban dolgozott az Állambiztonsági szerveknél is, mivel oda osztották be pályája legelején. – Nem kérdeztek bennünket, azt se tudtuk, hogy mi ez. Mindenki kapott egy feladatot, amit igyekezett ellátni. Itt voltam egy évet, majd a gazdaságvédelmi osztályra vezényeltek, ahonnan aztán ismét visszatettek az Állambiztonsághoz. Egyetemi tanulmányaim megkezdéséig dolgoztam ebben a munkakörben.
Tapolcára viszont már úgy került, hogy papíron ismert mindenkit, hiszen személyzetisként  szinte naponta találkozott leendő kollégái nevével. Többen nyugdíjba mentek akkoriban, így egy többségében fiatal állománnyal kezdhette kapitányi tevékenységét. Büszke rá, hogy 2007-ig – ekkor ugyanis egy műszaknyi ember ment nyugdíjba Tapolcán is - soha nem küzdöttek létszámgondokkal, sok helyi fiatal lépett be Tapolcáról és a környékről a rendőrség állományába. Volt utánpótlás, mint hangsúlyozta, jól képzett utánpótlás, ami megyei szinten is elismerést váltott ki.
- Az első itteni sikerélményem a sümegi rendőrőrs elindítása volt 1990-ben. Nagy szükség is volt rá, hiszen az a terület nem volt megnyugtató módon ellátott rendőri szempontból. Kaptam egy új állománytáblát, bővíthettük a létszámot. Aztán új kihívást jelentett számomra a rendszerváltozás, hiszen át kellett állítani a rendőrséget a demokratikus elvárásoknak megfelelően, illetve nekem is szükséges volt kiépítenem a kapcsolatokat az új vezetőkkel, polgármesterekkel. Ötvenöt polgármesterrel persze azért nem volt könnyű gyorsan megismerkedni, de a második politikai ciklusra már letisztult és jól működött ez a kapcsolatrendszer. Ez ma is igaz. A belügyminiszterekkel sem volt problémám, Boross Péter, Pintér Sándor idejében szépen tudtunk fejlődni a technika vonatkozásában is.
A statisztikákban viszont Tapolca soha nem volt élenjáró, hiszen itt a nyári idegenforgalom jelentősen megnöveli a bűnügyek számát és éves viszonylatban a bűnügyek negyven százaléka ebben a három hónapban történik a Balaton partján. A kapitány hozzátette, hogy a visszajelzések alapján a lakosság összességében, úgy a reagálóképesség, a jelenlét, mint a bűnügyek felderítése szemponjátból elégedett a tapolcai kapitányság teljesítményével. A rendőrség mostani, nem túl jó megítéléséről úgy vélekedett, hogy ő főként annak a hatvanezer embernek igyekszik megfelelni, aki a kapitányság területén él. Mint mondta, mindenki hibázhat, a rendőr is, azonban félretájékoztatni, mellébeszélni soha nem szabad. - Értelmes emberekkel, és most a lakosságra gondolok, mindent meg lehet beszélni, értetni, és én ehhez tartom magamat a jövőben is. Hozzám mindenki bejöhet, s elmondhatja a véleményét, és ha a saját területemen javítok a rendőrség megítélésen, akkor valamit hozzátettem a rendőrség országos megítélésének jobbításához – fogalmazott dr. Scher József.
 
Dr. Scher József tapolcai rendőrkapitány 2005-ben a Balaton régió közbiztonságáért díjat, 2007-ben Élelút díjat, valamint Szent György érdemjelet kapott. Munkája elismeréseként szintén az idei évben léptették elő ezredessé.

A bejegyzés trackback címe:

https://szijarto.blog.hu/api/trackback/id/tr74406277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása