Utolsó kommentek

  • Katalin Halápiné Kálmán: világos , (2015.01.23. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Móricz VK Gábor: Pereld be őket szerzői jogvédelem megsértése címén (2015.01.22. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Imposztorék: Kedves Frony, én is szakmabeli vagyok és ugyanez... (2014.09.17. 20:00) Leépítve...
  • Frony: Kedves János! Én nem vagyok "szakmabeli" - de a ... (2014.09.16. 21:44) Leépítve...
  • - duplagondol: Túl sok kérdés talán nem is merül fel olvasás ut... (2014.09.14. 10:21) Leépítve...
  • Utolsó 20

Témák

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Képgalériáim

Tag feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Tánc, mint életforma

2007.12.06. 15:11 | szj. | Szólj hozzá!

Címkék: néptánc táncművész

Tapolca - Csaba Zsolt, az Állami Népi Együttes táncosa elérte azt, amiről a legtöbb fiatal csak álmodik. Még diákként került be a legjobbak közé és ott is megállta a helyét, ma ismert, és elismert művész. Néhány nappal ezelőtt rendeztek ünnepséget a tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola fennáállásának  ötvenedik évfordulója alkalmából. A Tamási Áron Művelődési Központ színpadán számos  nívós produkciót láthatott a közönség a gyerekektől és a régi diákoktól, azonban a valamikori I-es iskola (a Bárdos korábbi neve) tanulója  Csaba Zsolt és párja, kollégája Nemes Szilvia  tánctudása, közel 9 perces műsora elkápráztatta a közönséget.  A könnyed, finom, de szemmel láthatóan tökéletesen  begyakorolt mozdulatok nem hagytak kívánnivalót maguk után, hasonlóan    a  remekül felépített kalotaszegi román  táncokat bemutató   produkcióhoz.  Csaba Zsolttal a fellépés után váltottunk néhány szót. -   Felnőttként tapasztaltam, hogy az iskolától kapott zenei nevelés, a Kodály-féle tanítási rendszer és a remek pedagógusok munkája olyan értékekkel látott el, ami sok éve ad támaszt,  segítséget  művészeti pályámon.  Mindig is örökmozgó gyerek voltam, így még diákként  jelentkeztem dr. Oláhné Szabó Mária   néptánccsoportjába. Az első színpadi élmények ekkor értek és emlékszem milyen jól esett a siker és büszke voltam a teljesítményemre - emlékezett vissza a kezdetekre Csaba  Zsolt.
A táncot  a   Batsányi gimnázium   diákjaként is folytatta, a  Németh László  által vezetett Badacsony (később Batsányi) táncegyüttesben. - Hatalmas  élmény volt számomra, hogy kamaszként a felnőtt együttes tagja lehetek.  Persze itt már komolyabb kihívásoknak kellett megfelelni.     Így telt el három esztendő, amikor  az együttesvezetőm, Laci bácsi javaslatára jelentkeztem az Állami Népi Együttes (ÁNE)   által indított hétvégi néptánc tanfolyamra. Tudtomon kívül a felvételi magába foglalt egy válogatást is, amely az együttesben éppen megüresedett táncos posztokat hivatott pótolni.  A tanfolyamra kiválasztott mintegy  70 emberből kilencet tartottak alkalmasnak hivatásos táncosnak, ebből kettő nyert felvételt és az egyik én voltam. Innen már nem volt visszaút,  a gimnáziumot már a ÁNE hivatásos táncosaként fejeztem be - tette hozzá táncművész, azzal a kiegészítéssel, hogy a hirtelen életmódváltás meseszerű volt számára.     - Az aktív táncolással töltött 18 évem tapasztalata szerint az  előadóművészi pályán a műfaj iránti hit és alázat nélkül nem lehet hosszú távon értéket közvetíteni.   Jelenleg az együttes művészeti vezetője Mihályi Gábor kezei alatt dolgozom, aki hasonlóan elődeihez a néptánc korszerű színpadi megjelenítésének lehetőségeit keresi. Ez megköveteli, hogy táncosként a hagyományos néptánc alapos ismeretén kívül más mozgásformákkal is ismerkedjünk az árnyaltabb kifejezés érdekében, tehát mindig tanulunk. A tánc az a műfaj amit tökéletesíteni lehet, de sohasem lesz elég tökéletes. Amíg így érez a táncos, addig van jövője - vélekedett.

A bejegyzés trackback címe:

https://szijarto.blog.hu/api/trackback/id/tr9254463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása