Utolsó kommentek

  • Katalin Halápiné Kálmán: világos , (2015.01.23. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Móricz VK Gábor: Pereld be őket szerzői jogvédelem megsértése címén (2015.01.22. 23:19) A képem, ami túlélt engem
  • Imposztorék: Kedves Frony, én is szakmabeli vagyok és ugyanez... (2014.09.17. 20:00) Leépítve...
  • Frony: Kedves János! Én nem vagyok "szakmabeli" - de a ... (2014.09.16. 21:44) Leépítve...
  • - duplagondol: Túl sok kérdés talán nem is merül fel olvasás ut... (2014.09.14. 10:21) Leépítve...
  • Utolsó 20

Témák

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Képgalériáim

Tag feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Ismét remekelt a tapolcai csizmadia

2008.03.12. 22:19 | szj. | 1 komment

Címkék: cipő népi csizmadia iparművész

Tapolca - Tanka Tamás, csizma és cipőkészítő, népi iparművész munkája, tudása, tehetsége elismeréseként a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által 2001-ben alapított "Magyar Kézműves Remek" címet vehette át 2007-ben, a szakemberekből álló zsűri döntése alapján.
A tapolcai fiatalember a kiírt pályázatra palóc - bujáki, rimóci és kazári – lábbelikkel nevezett be és a hagyományokat tökéletesen követő, szép kivitelezésű, igényesen kidolgozott darabokkal méltán nyerte el a mindenképpen megtisztelő címet.
- A pályázat két fő részből állt. Először az életrajzi adatokat, eddigi pályámat bemutató anyagot kellett leadnom, a pályamunkák konkrét leírásával együtt. Amikor ezt befogadták vihettem el a lábbeliket, azaz a kazári fiúbakancsot, a bujáki női cipőt, a rimóci női- és férficsizmát bemutató darabokat – tudtuk meg Tanka Tamástól, tapolcai műhelyében, aki egyébként Kiss Péter kancelláriaminisztertől vehette át a rangos elismerést.
Tamás természetesen már nem új a szakmában, több alkalommal tette le a névjegyét a cipőkészítésben. 2000-ben az országos népművészeti kiállításon ezüstoklevéllel ismerték el munkáját, 2001-ben a népművészet ifjú mestere, 2002-ben népi iparművész lett.
- Nagyapám, Kondor József cipészmester szerettette meg velem a szakmát és már tíz esztendős koromban kisebb bőrdíszműveket készítettem. Neki köszönhetően szakirányú iskolába mentem és 1986-ban végeztem el Budapesten a bőripari szakközépiskolát. Utána Pápára kerültem, ahol a munka mellett a szakmunkásképzőben oktattam is. Majd ismét Budapest következett, ahol egyebek mellett megtanultam a „méretes cipőkészítést”. Ekkor egy kft-nél dolgoztam és főként az akkori táncművészet igényeit elégítettük ki. 1989-ben tértem vissza Tapolcára, ahol aztán öcsémet, Szilvesztert is hozzásegítettem a mesterség elsajátításához. Miután elvégezte iskoláit, együtt kezdtünk dolgozni és ez ma is így van – tette hozzá Tamás.
A testvérpár egyébként több mint tíz éve dolgozik együtt, és ahogy Tanka Tamás fogalmazott, alig győzik a megrendelések teljesítését. Rengeteg a hazai vevőjük, de internetes honlapjuk alapján külföldről is – Franciaországból, Szlovákiából, Ausztriából, Németországból – sokan vásárolnak tőlük kézzel varrott cipőket, western- illetve motoros csizmákat, egyéb keményszárú csizmákat.
Manapság nagyon kevesen mondhatják el magukról, hogy azt teszik, amit szeretnek, profik saját területükön, és még meg is élnek belőle. A tapolcai csizmadia, népi iparművész esetében azonban nyilvánvalóan igaz ez az állítás.

A bejegyzés trackback címe:

https://szijarto.blog.hu/api/trackback/id/tr56378583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása