Tapolca - Még mindig az egyik legfontosabb kitörési pontnak tartja a turizmust, a vendégvárást a város, s ezt az évényes stratégiai programban is kiemelten kezeli.
Az anyag alapján Tapolca vezetése bízik abban, hogy a város és a térség vonzerőit hatékony marketing tevékenységgel be lehet úgy mutatni a lehetséges turisták számára, hogy az a látogatottsági mutatókon is érzékelhető legyen. A turizmusnak külön fejezetet szentelt a város a 2007-2011 közötti időszakra érvényes, átfogó stratégiai programjában. Ebben egyebek között a gyógy-idegenforgalmat emelik ki, mint lehetséges továbblépési irányt. Ehhez azonban hatékonyabban kell a térség és a város adottságait kihasználni, pályázati és magánerős forrásokból további fejlesztéseket szükséges megvalósítani. Itt szóba jöhet a gyógybarlangi szolgáltatások fejlesztése, de gyógy- és élményfürdő, valamint uszoda létesítése is elképzelhető.
A stratégiai program szerint a gyógy-turizmushoz kapcsolni kell, a meglévő és kialakuló zöldturizmus ágazatait (állat- és növénypark kialakítása, bor-, golf-, kerékpáros-, lovas-, vadász-, várturizmus). Ezzel együtt a térségi vallási turizmus (Sümeg) Tapolcát is érintő közvetlen és közvetett hatásait sem szabad figyelmen kívül hagyni. Elő kell segíteni - a jogszabályi előírások betartásával - a speciális igényeket szolgáló turisztikai érdeklődést ( paplanernyő-, sárkányrepülés, barlangászat, autó- és motorsport).
A turizmus fejlődéséhez további szálláshelyek létesítése szükséges, több kategóriában, családi vállalkozásokat is feltételezve. A városvezetésnek továbbra is keresnie kell a lehetőséget az igen jelentős városi értéket és vonzerőt képviselő Tavasbarlang üzemeltetői jogának megszerzésére.
Utolsó kommentek